Skynda långsamt

Det går sakta men säkert nedåt på vågen. Inga tiotal men jag skyndar långsamt. 

Jag har inget mål i siffror. Jag möter i känsla. Just nu tappar jag favoritshortsen när jag tränar trots att jag knutit snöret i midjan. 

Underkläderna sitter inte stilla. Jag har ännu inte provar jeansen som ligger långt ned i lådan.

Det bästa är att det inte ens varit svårt. Jag skaffade mig koll på hur nivåerna på fett, kolhydrater och protein ligger med hjälp av en app. Jag skrev in allt under några veckor. Sen kände jag att jag hade lite koll på vad jag behövde tänka på varje dag. Öka protein, inte så konstigt för en vegetarian. Kolhydrater låg oftast bra, men får inte bli lägre. Fett kan jag dra ned på. Jag började tänka så och sakta men säkert såg jag på vågen att jag tänker rätt. 

Numera är tänket vardag. Jag har gjort den jag tidigare fick tänka på till en vana. Ett sundare tänk där det finns utrymme för avsteg. 

(null)



Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej!

Jag är lite nyfiken på vad appen heter som du använde för att hålla koll på kolhydrater, fett och proteiner?

Tack för en super bra Blogg! :-)

Mvh Ulrika

Svar: Appen jag använde heter Lifesum. Går att använda gratis. Det räckte för mig. 🙂
Marion J-B

2023-11-20 @ 08:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0