Inga genvägar

Det finns så mycket reklam om träning och ännu mer om att slippa träning.

Tappa allt fett på magen genom att äta de här pillren.
Om du gör de här tre övningarna i fem minuter varje dag så kommer du öka din muskelmassa med …
Byt ut lunchen mot denna shake så kommer du…

Jag är ledsen, men vill man bli stark och få mindre fett på kroppen finns nog inga bra genvägar. Då hade de varit kända nu.

Det är bra mat och att röra sig som gäller och att hitta glädjen i träning. Göra det som är kul vare sig det är padel, löpning, simning eller pulsträning. Sen hålla i det, alla dagar är det inte kul men när man väl kommer över tröskeln är det lättare.

Sen tar det tid, ganska lång tid att förändra en kropp. Efter fyra år drygt är nu bältet det som putar ut mest vid midjan. T-shirtsen börjar bli lite tights runt armarna och jag väger mer än nånsin. Jag har också mer energi än nånsin. Bonus tänker jag. Mitt gamla liv vill jag inte ha tillbaka.

(null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0