Konstig smak i munnen

Ultraljudet är klart. Det gick bra och resultatet kommer väl vid läkarträffen. 

Samtidigt  med mig i väntrummet satt en äldre herre. Han låg nog inne för det var sjukhuskläder och rullstol. Han var pigg och sa "hej" men somnade nästan kort efter.

Jag tror han var den som nya ultraljudsmaskinen skulle testas på. Det gick inte som planerat för personalen. Jag fick frågan, får vi prova på dig? Varför inte?

På med en infart för kontrast och koppla upp. Himla coolt att se sitt hjärta slå live. Den nya maskinen hade en ännu tydligare bild. Mer detaljer också för ett otränat öga. Kontrasten gjorde det ännu häftigare. Den skulle man andas ut och det kändes inte alls. Förrän jag kom ut och hostade i den kyliga luften. Skum smak i munnen…. Kortvarig men skum. Det var nog kontrast. 

Kan man inte lämna blod får man väl hjälpa till på andra sätt tänker jag. Igår var jag testperson.

Bilderna är inte på mitt hjärta utan från min vän Google. 

(null)

(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0