Att ta emot en klass från henne…

Under de första åren jag jobbade i Bjurtjärn pratades det då och då om en lärare på Kroppaskolan. Hon jobbade på lågstadiet  och det fanns bara positivt att höra om henne.

En sak som sades var att det var lätt att ta emot klasser hon hade haft på lågstadiet. De var väl introducerade i skolan miljö, visste vad som var okej och inte. Väl fungerande grupper som kunde vad de skulle. Jag kände direkt att så vill jag bli. 

I veckan gjorde min klass bedömningsstöd  i matematik. En check av baskunskaper, koll att vi ligger rätt. De var SÅ duktiga. Jag är så sjukt stolt över dem och för första gånger kände jag att jag jag nog närmar mig henne. 

Min lilla fina klass har utvecklats massor, både  kunskapsmässigt och socialt. Tänk, med rätt förutsättningar, tydlig styrning och lagom utmaning  kan ungar växa huuuuuur mycket som helst! 

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0