På de svagas sida


Jag har från början försökt lära mina barn att man nästan uteslutande bör ta de svaga och utsattas sida. Det är de som behöver hjälp och ska stöttas.

Nu är det storskaligt! Ett helt land behöver hjälp. Idag startar jag tillsammans med mina ettor högst troligt en insamling till UNHCR.

Solrosor på Facebook, fredliga markeringar och bekymrade människor i all ära, men det hjälper inte folket som fick ett krig i sitt land. De som fick fly sina hem, skiljas från sina familjer, se sin stad i lågor med nedslag och explosioner. 

Vill du stötta mig och min klass i insamlingen? Kika nedan. Jag kommer lägga upp en skärmdump på summan jag swishar när vi är klara. Mina kloka, varma, vänliga små ettor kommer haka på min idé. Jag vet det! 

Man känner sig rätt otillräcklig och maktlös. Jag vet så självklart vilken sida jag står på. Min dörr är öppen om någon behöver hjälp.  Jag ska putta in en summa till insamlingen. Jag ska fundera om igen och igen på om jag kan göra något mer. Hela jag blöder inombords med Ukraina. Jag önskar bara att jag kunde göra något mer.

(null)

(null)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0