Möta människor

Blev nyligen bemött av en man som använde sig av att ge mig dåligt samvete. Jag faller ofta på den. Tycker ofta att jag har ansvar för saker som inte är mina. Tar ofta ansvar för saker som inte är mina.

Jag blev arg såklart och löste problemet snabbt utan hans hjälp. Här ska jäklar inte läggas dåligt samvete på mig. Läste på lite och jodå, det är en härskarteknik. 

Sen föll det sig inte sämre än att han visst behövde min hjälp. Det kom ett litet Sms. "Kan du…?" Jag svarade inte på det. Jag ringde upp en rätt lång stund efteråt. Han svarade inte. Jag väntade mig nog inte annat heller.  

Självklart ville han inte prata med mig. Obekvämt. Jag svarade långt senare med ett obekvämt Sms. Nu är jag påläst. Här ska inte härskas över! 

Jag dansar inte i någons linor, i detta fallet dansas inte alls. Jag står stilla med armarna i kors och med ryggen rak, redo att prata! 

(null)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0