Gå till botten

Om något inte är bra i livet, då måste man lösa det. 

Det finns två vägar, genvägar och att gå till botten med det.

Har jag huvudvärk går jag en promenad. 
Känns något fel säger jag nej.
Skaver något tar jag reda på vad känslan bottnar i och försöker förändra. 

Det finns genvägar, de väljer jag ibland, men det blir sällan bra. Kanhända min väg inte alltid är bekväm först, men det är alltid bekvämast sen. Har en klok vän som pekar ut just det. Bekvämast sen. Bra känsla.

Sen har alla olika i sina livsryggsäckar men alla har också tunga saker i dem. Det går inte att ta sig fram i livet utan att också behöva packa ner tungt i sin ryggsäck. 

Det viktiga är nog att man packar klokt, tar upp och tittar på det jobbiga och accepterar det som packning. 

(null)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0