Vem gör så?

Klump i magen och skak i magmusklerna. Dra ut en tand. Det är sånt jag tycker är jobbigt! Tandläkare… usch och fy…

Kom för tidigt och kände hur oron inte ville ge med sig. Det satte sig såklart i kroppen och att sitta stilla och vänta kändes inte som ett alternativ.

Då gör jag så där helt galna saker. Jag körde ett 25 minuter långt (det var så länge jag fick vänta) benpass i väntrummet! Tur jag var ensam. 

Knäbörjar med spark! Så många så att de två sista blir för tunga innan en kort vila och på det igen. Pulsen ökade, jag blev varm och svettig. Mer sparkar! Mer knäböjar! Av med det tjocka tröjan.

De trodde nog jag var lite galen, men vad det hjälpte. Inte tid att bygga på den oroliga känslan utan ut med den. Lagom till min tur var jag både trött och svettig. Det var ganska skönt att få lägga sig i stolen en stund och resten, det bara flöt på.

(null)

Tänk vad kroppen visar vägen om man bara lyssnar på den. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0