Jag vill nog faktiskt inte att du ska följa med…

Hon sa så! Jag vill nog faktiskt inte att du ska följa med.

Samtal med en kollega om allt mellan himmel och jord. Hon berättade om en bok om en man som levde lång tid som buddistisk munk. Vi pratade om att blicka inåt och hon sa att hon ville åka. Jag sa snabbt att jag ville med. Det var då hon sa det! 

Jag vill nog faktiskt inte att du ska följa med…

Det var det bästa garvet på hela dagen. Snabbt, ärligt och varmt svar! 

Vem vill tillbringa dagar, månader och kanske år och ha mig vid sin sida? Hon som aldrig kan sitta stilla eller vara tyst?! Inte rätt person på rätt plats.

Hon som är olik och lik mig. Hon som är klok och varm. Hon som tänker annorlunda  än mig och som gör att jag ser saker på nya sätt. Hon som vänder sig mot alla människor och vill lyssna, stötta och hjälpa. Här finns ingen svart lista, inte ens en ljusgrå tror jag. Hon är bara rakt genom varm. Är hon en färg är det nog i en skala från varmt gul till djup vinröd.

(null)


Nä, munklivet och meditationen med blickarna inåt får vänta… Jag mår bäst på en stepbräda med fullt ös. Jag tänker nog faktiskt allra, allra bäst då.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0