Jäklar vilket väder

Ibland blir man påmind om sin litenhet.

Igår var det så. Det hördes redan på håll att det var ett åskväder att räkna med. Det mullrade liksom utan pauser. 

Säkra upp dynor och saker man är rädd om och ropa hem hästarna. De ville inte komma och sen brakade det lös med stormvindar, regn och de största hagel jag nånsin sett. Paviljongen brakade och jag stod och höll i den medan haglet vräkte ner och blomkruka efter blomkruka välte. Jonathans rum blev en översvämning för vi hann inte stänga något fönster.En stor björk blåste omkull i hagen och drog med sig lite andra träd. 

Jag fick gå och hämta hästarna i ösregnet. Det blixtrade och åskade där jag gick men känslan var ändå att det var högt över nu. Däremot hällregnade det.

Strömavbrott såklart. Ungarna fick nudlar kokta på grillens gasolplatta och Micke och jag planerade potatissallad. Strömmen kom tillbaka och jag kunde steka till varmt till.

Idag blir en dag av att ställa rätt. Fixa till. Kolla över. 

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0