Väcker tankar

En del människor man möter tar man till hjärtat direkt. Man liksom vill veta mer, få ta del av tankar och funderingar, värderingar och klokhet. Samtalen väcker nya saker att klura på och sår tanke-frön. 

Man blir full i hjärtat av värme och inser att världen är full av vinklar och vrår jag inte är i närheten av. Jag förundras och vill höra mer, samtala mer. Just det vill jag.

Tack för att du är du, för att du vänder på mina stenar, lyfter mig och väcker nya sidor av mig jag vill upptäcka. Jag vet att du läser ibland och jag vet att du kommer veta bergsäkert att just du är just precis den jag menar. Det vill jag.

Och du... Det blev en blyerts. 













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0