Från vem?

Min korta stubin har jag absolut fått från min pappa. Antagligen kommer vinnarskallen därifrån också. Vi kan än idag inte diskutera ämnen där en av oss tycker annorlunda.

Det kreativa kommer från mamma även om det ter sig olika. Mamma skapar med nål, tråd och garn. Jag målar, helst med blyerts och färgpenna.

Lego kommer nog från brorsan. Det  är tillsammans med honom började jag bygga.

Pannbenet kommer från mamma. Jag ger mig aldrig. Jag kan ta en paus, andas lite, men jag ger mig aldrig.

Kärleken till hav och vatten fick jag nog från pappa. Han har nog alla de där dagarna intill Vänern, alla resor över Kattegatt till Danmark. 

Tänk vilka spår man bär med sig från sina föräldrar och syskon.  Undra vad de bär med sig från mig?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0