Bra beslut

För några veckor sedan rensade jag i min vänlista på Facebook och Instagram. Alla föräldrar till elever på skolan rök. Två med "dubbla roller" blev kvar. En granne och en kollega. 

Det var nog ett av de bästa beslut jag tagit på sistone. Nu är ledig tid ledig. Jag funderar inte längre på kvällarna om hur elever har det, blir inte påmind. Tänker inte längre kunde jag gjort mer eller vad jag skulle gjort istället. Om jag kunde eller borde gjort annat. För en som tänker dygnets alla vakna tid är detta så skönt. Jag går liksom lite sönder när ungar i skolan har det tufft och jag känner alltför ofta att jag inte räcker till. Nu har jag lite tid att läka också.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0