Jag är din

Kan man äga någon? Kan man vara någons?

Vi såg ett tv-program och det pratades om kärlek och något i stil med du är min sades. Då måste jag klura och med fredagens föreläsning om män och pojkars våld  funderade jag vidare. När äger man någon? Det är väl egentligen bara om personen vill bli ägd?

I vanliga, stabila förhållanden tror jag inte på att bli ägd. I förhållanden som grundar sig i rädsla tror jag inte man kan bli ägd. Kanske kan man bli ägd i ojämlika förhållanden, där en person har inkomst? 

Nä, jag vet inte jag... Kan man någonsin vara någons, då är det nog för att man själv väljer det, eller? Nä, jag vet inte. Måste klura vidare.
Vad svårt det blev nu...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0