Vad är gammal?

Vi pratade ålder på personalfesten. Det blir liksom centralt med avtackningar, så vi pratade en del ålder och framför allt vad som är gammalt. Vad är egentligen gammalt? Är det känslan man har eller åldern?
 
Jag tror att det måste vara en kombination av flera saker, Hur man är som person, arv, miljö, hur gammal man känner sig och hur gammal man är. Det går inte att komma från att den ålder man faktiskt har spelar in, och hur man levt sitt liv. 
 
Vi kom att jämföra hur gammal jag är med en gemensam bekant och det konstterades snabbt att jag inte kändes lika gammal som personen i fråga. Tackar för det! :) Sen kom bordgrannen också fram till att jag inte riktigt känns som snart 49... Jag bär på samma känsla. Jag känner min INTE som snart 50. Jag känner mig kanske inte som någon ålder alls... Eller, det varierar kanske?
 
På morgonen när jag ska nedför trappan kan jag känns mig som 102. Stel och öm i varenda led, men det släpper snabbt. Under dagarna känner jag mig nog inte som någon ålder alls. Lite yngre när jag spelar brännboll och lite äldre kanske om jag gör lugnare saker, 
 
Äsch, spela roll liksom. Jag är Marion, ålder spelar ingen roll.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0