Tredje gången gillt?

Det är ju ingen hemlis att jag önskade ett sto. Det brukar ju inte gå så bra med just de önskningarna. I natt kom femte hingsten på rad och det känns så himla fint.
 
Jag väntar ju innan och gissar fel och vakar på nätterna alldelse för tidigt, men igår var jag säkrate än nånsin att i natt blir det. Jag bollade lite med Alas uppfödare Helena och kände mig rätt säker. Klockan 22 så såg vi hur vattnet gick på kameran, jag tassade ut och han är född ungefär 20 minuter senare. Jag fick vara med hela vägen. Magisk känsla.
 
Allt gick som man kan förvänta och det ar en pigg liten fölunge från första start. En hingst och han heter Kyllir. Kyllir är fornnordiska och betyder ungefär ryggsäck. Alla Alas föl har fornnordiska namn. Kyllir var bestämt sedan innan. Om det hade varit ett sto hade det varit en Katla.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0