Sätt mål

Min bästa kollega Elin har tre saker hon ska lära sig i sommar. Hon har satt tre mål. Jag tycker det är ganska smart, sätta mål liksom. 
 
Man kan sätta små eller stora och känslan när man nått dem är oslagbar. Så, sätt ett mål med dig nu. Kanske att träna lite mer, att ta tag i den där saken du borde. Ta ett par minuter idag, formulera ditt mål, fundera på om du behöver hjälp att nå det och ta hjälp i så fall. Sätt en tidgräns och sen köööööör!
 
Känslan när man gjort det är oslagbar.
 
Mina mål? Om jag har mål? Självklart! Jag tar de tre viktigaste:
 
1. Träna på, minst tre pass i veckan. Här behövs ingen hjälp. 
2. Skritta igång Ala så smått, två gånger i veckan kan vara rimligt. Jag måste få skor på henne innan. Här behövs hjälp.
3. Andas lite, läsa minst två böcker i sommar. Här kan lite hjälp behövas, jag är bra på att gasa, men sämre på att bromsa. 
 
Jag ska utvärdera dem i augusti, innan skolan börjar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0