Smida planer

Jag har funderat, vridit och vänt. Ska jag köpa ett stoföl, betäcka om nästa vår? Vad vill jag, vad hinner och orkar jag med? Vad ska man välja för hingst i så fall? Hur långt vill jag åka?
 
Drömhingsten står i Sollefteå just nu...
 
Jag tror det får bli så här. Jag säljer Kyllir i vinter. Jag avvaktar med köp av ny unghäst. Skruttar runt på Ala i skogen och njuter av henne. Jag gillar våra små svängar och en eller två gånger i veckan känns lagom just nu.
 
I vår letar jag på en trevlig hingst på inte alltför långt avstånd. Jag har en plan, men ska kolla hur hingstarna stationeras ut innan jag bestämmer mig. Här har jag och Alas uppfödare Helena att tacka för planen. Det är bra att ha någon med hennes erfarenhet att tänka med. Hon kan Alas stam bakåt och hon tar fram den ena vackra och användbara hästen efter den andra. Hon kan avel. Jag sätter ord på vad jag vill ha och hon kommer med tips. 
 
Japp, så får det bli. 
 
Bilderna nedan, det är ett urval av favoritbilder på den hästen som alltid kommer ha mitt hjärta. 
 
 
Ala, vintern 2017/2018
 
 
 
Ala och Jesper, Ala är nyss hemkommen till Wiviken i december 2009
 
 
Ala gör sitt bruksprov med Froste vid sidan. Augusti 2017
 
 
Ala får 41 poäng på Kvinnersta i augusti 2011.
 
 
Ala och jag i april 2017, här har hon Froste i magen.
 
 
Ala och jag på Anna-träning. Juni 2015
 
 
 
Bilder. tro mig, det finns det fler. Detta var bara några. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0