Fyra år igen

Skulle hämta en knäckemacka i stugan dom lite uppladdning inför Combaten. Där förvaras knäckebröd i ugnen. Jag tog i luckan, tappade den och den for upp med ens smäll. Det svarta, mörka i ugnsluckan blev fullt av mönster och vit och ned mot fötterna regnade glaskross. 
 
Ungefär då blev jag fyra år och ropade: Mamma! 
 
Hon kom och vi fick fram dammsugaren. Egentligen var det nog mest en dammsugare jag ville ha. Flytta fötterna kändes inte så bra. Vi löste såklart allt, luckan är tejpad, glaset på golvet och i i ugnen är borta. Mest var det mamma som löste allt. Jag dammsög bara lite...
 
Nu får vi se om glaset går att byta eller om jag ska köpa en ny bänkspis.  
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0