Den där ungen

Vi pratar mycket i bilen på väg till skolan. Frågor som dyker upp om allt mellan himmel och jord och ibland bortom det också.
 
Nu senast frågade Jonathan hur fåglar kunde sitta på elstaketet utan att få en stöt och jag förklarade om volt och ampere, om jord och laddning. Vi pratade gummistövlar och hästskor av järn.
 
Jesper hakar på och förklarar hur klotblixtar uppstår. Texten nedanför är hans egen, han har skrivit den och han förklarar hur klotblixtar uppstår. 
 
"I marken finns negativ energi och i himlen finns positiv energi och när den negativa energin vill upp till den positiva då om den inte når upp så bildas en klotblixt."
 
När jag stolt som en tupp frågade hur han visste det, svarade han lite finurligt:
 
-Mamma, du vet jag spelar intebara platta när jag är ensam hemma. Jag läser också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0