Hur kommer man igång?

Jag har ju fastnat lite i träningsträsket och att sluta är inte ett alternativ. Jag blir sur och rastlös när jag inte tränat på ett tag. 
 
Jag vet också att många vill komma igång. Här är mina tips.
 
  • Välj en träningsform du kan hålla i. Något du gillar. Jag började med att simma, det höll jag i länge. Sen hittade jag Fabriken och där är jag kvar.
  • Gör det tillsammans med någon. Det är alltid lättare att hoppa av om man är själv. Har man någon man ska möta där eller hämta upp då kan man liksom inte strunta i det lika lätt.
  • Hitta en plats där du trivs. Jag gillade att simma, men den sociala biten fanns inte där. Ingen att träna med och inget småprat och inga skratt. På Fabriken skrattar man jämt. Eller svär. :)
  • Håll i. I början är det inte alltid lätt, men när du kommit över tröskeln så släpper det. Det gäller att hålla i och hålla ut fast det går tungt i början.
  • Gå inte ut för hårt. I början ska du vara lite snäll mot dig själv tycker jag. Ligg lite i bakvattnet men slutför. Både när det gäller intensitet i passet och antalet dagar man tränar per vecka. Du kommer kunna öka sen.
Resultaten kommer. Inte på en vecka, men efter en månad tänker jag att man ser och känner resultat beroende på hur många dagar och pass man kör. Efter en månad är det också lättare att komma iväg.
 
Mtt resultat både syns och känns. Kommer jag av någon anledning inte iväg på några dagar så blir jag sur och rastlös. Alla mina byxor är för stora. Jag mår mycket, mycket bättre än på länge. Jag orkar mer.
 
Här är nog favoriten i gymdelen i alla fall. Golvrep, att det kan vara så kul. Rodd är en annan favorit och chins. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0