Från början till nu

 Det började med att magen blev lite sladdrig och mjuk och inte längre höll sig på plats. Kort därefter kom rumpan att gå samma väg, blev lite mjukare och höll sig inte på plats längre. Här bärjade jag också känns att byxorna blev för stora och underkläderna inte längre satt skönt. Jag köpte na underkläder och kastade de gamla. Jag forstod med lite hjälp av Elin  att de jag kände handlade om att jag tappade kroppsfett. Lustigt för man kan nog lätt tro att det är tvärtom när de ställen man känner sig lite rund på börjar röra sig när man skuttar runt.
 
Nu inser jag att låren går samma väg, tappar i fasthet liksom. Återigen är underkläderna är för stora och mysbrallor och andra byxor är för stora. Mina mysbrallor kanar faktiskt av mig nu om jag inte låser fast dem genom att vika ner dem och ha en tröja instoppad. I jeans har jag alltid bälte och jag har fått trycka i nya hål. Nu är också mina sport-behåar för stora. Jag får köra dubbla när jag ska köra pulspass med mycket hopp och skutt. 
 
Jag mår galet bra, mår sämst när jag inte kan träna. Min vilolpuls ligger mellan 60-65 vilket anses vara mycket bra om man googlar.
 
Jag har också märkt att de lite mer tigha topparna jag har är trånga i ärmarna. Jag ser i spegeln på gymmet att överkroppen börjar bli ganska snygg. Ryggtavlan får jag rätt ofta beröm för. 
 
Var ska jag då? Inte en aning. Målet att väga 79-nånting vid årsskiftet kastade jag ganska snabbt bort. Det kommer inte gå. Nu tappar jag kilon igen, men under 80 kommer jag inte ännu. 
 
Mål för träningen har jag. Klara chins med färre gummiband. Öka på vikterna med slamball lite till och samma med hantlar och skivstång. Klara fler armhävningar i följd  tårna. Få mer teknik i burpees. Klara TTB, toe to bar, alltså svinga upp tårna till stången man hänger i, det ligger ganska långt fram men skam den som ger sg.
 
Undra när jag ska börja köpa på mig lite lagom stora kläder? Ett mål det också kanske? 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0