Röra

Just nu är skrivbordet på skolan en enda röra, saker överallt. Planeringar, dator, kalender och läroplan. Där ligger de nya pennorna och sudden till mina elever och färgpennorna till bilden. Där står en halvdrucken kaffekopp och där finns en lapp men massa kom ihåg nedklottrat på. 
 
Man får frågan kan vi ses sen och kika på planen för likabehandling eller ska vi sätta oss en stund och prata om din elev. Kom förbi sen så kikar vi på ditt schema. Ska vi äta lunch ihop?
 
Man kommer på en idé som kan vara bra att ha i uppstarten och just det, jag skulle ju plasta in de där lapparna också. När skulle vaktmästeren komma nu då?
 
Målen i biologi för mellanstadiet, hur var det med dem nu igen? Hur ska jag kunna spara bra betygsunderlag?
 
Det är mycket som ska hinnas och dagarna är få. Huvudet är fullt av tanker och idéer, viktiga saker man måste besluta om. I det tomma, tysta, stökiga klassrummet längtar jag allt efter de som ska fylla det med sina röster, sina viljor, frågor och sitt skratt. De som får mig att le och de som får mig att tänka, fundera, analysera och planera om.
 
Snart kör vi. Undra vad ni gör just nu, alla mina fina tigerungar. Tigermamman väntar på er, saknar er och kommer ta hand om er.
 
Tiger, Djurliv, Djur, Katt, Rovdjur, Felint, Farliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0