Nya mål

Det blev ganska snabbt lite tråkigt utan mål. Jag behövde nya insåg jag och då får man skapa det. 
 
Jag har ganska länge ogillat att rida ut ensam. Det är av flera skäl. Ala blir lite mer spänd och jag blir feg. Det är roligare med sällskap, speciellt när man är tvungen att rida som jag, skogslunka. Vi ska inte jobba på fattningar, inte på formen i trav eller på att få flyt i sidvärtesövningar. Vi ska skritta på lång tygel, ta någon kort trav, kanske någon kort galopp. Då blir det lätt lite långtråkigt ensam.
 
Så, nya målet är att rida. Stallkompisen rider inte sin häst alls och jag får låna honom om jag vill. Kanske gör jag det och tar med mig någon ut men i första hand ska jag skritta ut ensam. 
 
Jag tänker att jag ska göra det augusti och september ut till en början. Sen får vi se. Jag tänker att jag ska ta två bestämda dagar, lördag och en dag till. Två gånger i veckan får vara lagom.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0