Ingen lust och ingen tid

Jag ska sälja Froste, det har varit klart ett tag. Han är jättefin, trevlig och mysig, men han är ingen häst för mig. Det är nog kanske ett av de största ansvaren man kanske har som hästägare. Vill man inte, har man inte tid och inte lust, då ska man sälja tycker jag. Hästar är dyra och att plöja ner tusenlappar på något man inte nyttjar och har glädje av är ju galet.
 
I helgen kommer det en tjej och kikar. Det är svårt att sälja, verkligen. Ingen ska tro något annat, men för hans skull så säljer jag. För min skull säljer jag, plöja ner tusenlappar i det dåliga samvetet man får när han bara står där, när man inte hinner eller orkar. Nä, det blir "Hej då Froste" och det blir bra. Han är värd det, att få någon som lägger tid och kärlek på honom. Inte som jag som mockar, öser in mat och borstar någon eller några dagar i veckan. Han är värd mer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0