Jag gillar inte den delen av mig själv

Ibland stöter man på människor man bara inte gillar. Människor som plockar fram en sida av mig som jag inte tycker om. Jag blir barnslig och trulig, vänder ryggen till och utesluter från samtal fast jag känner mig taskig när jag gör det. Någon har sagt att det ofta är människor som har egenskaper man själv har men inte tycker om. Kanske att man ser sidor man inte vill erkänna liksom?
 
Jag undrar vad den här stackars människan har som jag också har. Jag kan inte komma på det, jag ser ingen likhet men jag gillar verkligen inte den personen. Kanske kan det bero på att den alltid försöker så innerligt att vara med. Det känns liksom inte äkta, ett lika fjäskigt "välj mig"-beteende. Jag blir som en trulig tonåring och väljer verkligen inte personen.
 
Kanske är det just för personen i fråga tar fram mina värsta sidor jag inte tycker om den? Jag måste fundera mer på det här...
 
Sen en sak till, måste man vara trevlig mot alla? Jag vet inte jag. Jag är nog en ganska glad och trevlig människa, glad i alla fall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0