Jag gillar begagnat

Jag gillar att fynda beganat, av många skäl. Slit och släng gillar jag inte, ofta är det fina saker till lite billigare pris och ofta finns inte det jag vill ha som nytt.
 
Nu sist var det en ny kökslampa för en hundring. Snygg, passade finfint och skulle kostat betydligt mer om jag hade köpt den ny. Kanske rorar jakten lite också, att söka, leta och lägga ner lite krut på att hitta det jag vill ha på begagnatmarknaden. Jag springer dock sällan på loppisar. Det kanske jag borde.
 
Jag tror också att det är så vi måste börja leva, ta hand om det vi har och inte alltid köpa nytt bara för att vi vill. Just nu förbrukar vi i västvärlden långt över de resurser vi har. Jag tycker inte om det. Kanske är mitt sökande efter begagnat bara en droppe i havet, men jag gör faktiskt långt mycket mer än det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0