Nytt, eller nä...

Vi har ett nytt köksbord, eller nä, vi har ett väldigt gammalt köksbord.

Jag har länge drömt om att göra om en gammal spegeldörr till köksbord. Micke antydde något om "över min döda kropp" när kag ville ta en av de dörrar som hör till vårt hus. Jag fick alltså leta. Inte helt enkelt kan jag säga då man gärna i ett stort kök som vårt vill ha en bred dörr. De flesta är smala.

Jag hittade min dörr tillsist, faktiskt bara några kilometer hemifrån. En gammal dörr från ett hus i Väse som byggdes 1842.

Jag undrar vilka hemlighet som viskats bakom den här dörren, vad de varit med om. Tänk om det kunde berätta det för oss när vi äter år middag.

Hur som helst, snyggt blev det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0