Legoland

Förra helgen var vi till Legoland. Här är min berättelse.
 
Det blev en tidig start och vihade bestämt att vi skulle ta Öresundsbron över. Grått eller regn hela resan ned och tyvärr över bron också, men nu har vi åkt den. Maffigt var det.
 
Micke och jag har ju följt TV-serien Bron och lite den känslan infann sig allt. "Här var det båten körde på" och "Nu åker vi över Peberholm, det var där han den där märkliga gubben bodde va?"
 
Väl framme i Grindstead så kvarterade vi in oss på ett mysigt vandrarhem och gick ut för att käka lite mat. Det var ganska skönt att ta den där korta bensträckaren efter en lång dag i bilen. Ungarna hade på nervägen köpt Lego och innan sängdags blev det såklart bygge på golvet.
 
 
 
 
Sen, på fredag var det dags, mot Legoland! Vår dag var så där bra som det bara kan vara. Lite folk och absolut skönt väder. T-shirt på eftermiddaen faktiskt.
 
 
Första dagen handlade mycket om att kika på allt som finns. Legoland är uppdelat i olika delar nu och de är i temaform. Lego Ninjago har sin plats, Atlantis-lego har sin och så vidare.
 
Vi fastade ganska länge på Ninjagodelen som var den nyaste och där åkte vi "The ride" om och om igen. Man ska där i ett interaktivit typ tv-spel skjuta elakingarna från Ninjago genom att med händrna skicka iväg klot. Oj så kul, men 3D-glasögon bliev det ju dessutom ännu coolare. 
 
Det blev en lång och bra första dag på Legoland och det var inte svårt att somna på kvällen. 
 
Dag två var ju en lördag och det var mycket mer folk och lite kyligare. Då hadlade det merom att utforska sista delen som vi inte gjorde dagen innan och att bara välja det roligaste. Jag kan säga att dagen kändes kort, jag hade lätt kunnat stanna en dag till.
 
 
Söndag och dags för hemfärd. Denna gången via Fredrikshamn och med Stena Line. En ganska tidig morgon, frukost i bilen. Vi mötte soluppgången över de danska fälten och hann med ett stopp på Strande, strax norr om Fredrikshamn. Jag hade kunnat stanna där i en evighet. Vi plockade snäckor och andades havsluft. Sen på båten för att komma hem till Sverige. Jesper och jag satt ganska länge ute på däck och vi hade turen att faktiskt få se säl.
 
 
Jag avslutar med en bild från "The ride". hela familjen och fullt fokus.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0