För ett år sen...

Mycket just idag är rätt likt hur det var för ett år sen.


Micke är inte hemma. Det var han inte för ett år sen heller, fast skillnaden nu är att han varit på bröllop i Stockholm. Han kommer hem ikväll.

Barnen är inte hemma. För ett år sen sov de över någon eller några gånger hos mamma och pappa. Det gör de nu med, fast för att jag väntar föl och inte ville lämna dem ensamma mitt i natten ifall. (Det kom inget föl i natt heller förresten.)

Jag har sovit jäkligt dåligt, både nu i natt och ett tag. Då berodde det på att jag inte kunde, det var kris i livet. Nu beror det på att jag fölvakar. 

Mycket är likt, men mer är olikt. Mest olikt är känslan, jag vet var jag vill vara och vem jag är.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0