Jag lovar!

Igår var jag till simhallen, med julklappen. Nya simglasögon och näsklämma (min vanliga är liksom upptagen med simtag, så jag behöver en mer fristående som inte sitter fast på en hand).

Ja, vad ska man säga... Jag provade och efter typ tre armtag kände jag att jag nog borde informera både badvakter och andra simhallsbesökande att jag antagligen inte kommer drunkna fast det ser ut så. Tänk er, näsklämma (bara det liksom...), simglasögon och ett tappert men inte så snyggt försök att simma bröstsim men huvudet så där snyggt under... Jag fick stanna då och då och skratta lite...

Det tog ungefär de 45 minuter som jag hade tänkt simma att få till det men på slutet gick det faktiskt ganska bra. Andas på nytt sätt var inte helt lätt. Jag klarade i alla fall tre längder på bara det nya sättet, ingen paus inga "vanliga" simtag. Det gick snabbt att simma 45 minuter igår. I alla fall kändes det så. Benen och armarna var bra trötta efteråt också.



Jag lovar härmed att fortsätta simma under 2017 om inget annat kommer mellan som gör att jag inte kan. Med näsklämma och simglasögon. Inte snygg, men det är roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0