Flow

Jag minns när jag skulle bli polis. Det var ett tag sen och det var nära, men ett knä där ledbanden vreds sönder på uttagningarna satte stopp. Uppladdningen var bland annat löpning. Jag minns att alla pratade om att hamna i det som kallas flow när man springer. Jag hittade aldrig det i vaket tillstånd, men jag drömde om det på nätterna. Hur man kunde tappa tid och rum och hur det liksom bara flöt på. I verkligheten var det inte flow, verkligen inte flow.

Nu har jag hittat det, i bassängen. En rytm, en känsla av att det bara fungerar, tid som känns som några minuter men som är en kvart. Flow, där fanns det, i det turkosa vattnet, rytmen, känslan.



Vatten är helt klart mitt element.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0