En tidig morgon...

Tidigt vardagsmorgon, strax efter sju...
- Har du torra regnvantar med?
- Är frukten och kontaktboken nedpackad?
- Jonathan, ta de blå regnbyxorna, skynda dig lite nu!
- Jesper, du kan ta dina tunna regnbyxor. En tunn mössa blir bra.

Ute är det grått och slaskigt, dimmigt och fuktigt. Då, där, mitt i morgonstressen böjer jag mig ner efter mina vinterkängor. Lite bromsad av en tjock jacka och med vantarna på redan. Då, där, mitt i hallen står de instoppade i ett skofack, lite dammigt, lite bortglömda. Där, då önskade jag att det var shorts och tunn tröja som gällde, bara ben och snart skolavslutning och bara stoppa i fötterna i sandalerna, gå ut i morgonsolen, hoppa i bilen, sätta på solbrillorna och dra. Inte som nu, ut i det fuktiga mörkret där solglasögon och bara ben känns evigheter bort...


Kommentarer
Postat av: Karolina Nilsson Grenabo

Tur att vi går mot ljusare och varmare tider så snart är det dags att damma av sandalerna igen :)

2017-01-21 @ 10:06:27
URL: http://grenathegreatest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0