Berg och dalbana

Det märks att man har en tung ryggsäck. Livet är inte grått, inte alls så grått som förut, men det är mer som en berg och dalbana nu. Det krävs ganska lite för att man ska känns sig låg och trött. Sen kommer en topp och livet känns bra, soligt och lätt. Just när man känner igen livet som det brukar vara, börjar känna sig lite hemma och som vanligt, ja men då kommer en dal igen. En jäkla skitgrej kan det vara som bjuder på den där dippen också... Fast det är bra mycket bättre med berg och dalbana är grå sörja. Just den här delen av mitt "nya" liv och mitt nya jag är jag inte alls så himla förthust i.



Bilden, den har jag helt lagligt knyckt på Pixabay. Bra ställe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0