Vad är viktigast idag?

God jul, vad är det som är viktigast med en god jul?
 
För mig är det viktigast att alla är friska nog att orka med att fira jul. Det måste vara etta på min listan. Gäller två- och fyrbenta!
 
Sen är det nog att få fira jul med människor som betyder mycket för mig. Min mamma och pappa brukar komma hit och min bror och hans familj brukar vi träffa här kvällen innan på gröt och skinkmacka.
 
Gröt förresten, det måste vara den äckligaste mat som finns... Tvi vale! Jag kan knappt känna lukten av varm kanel och mjölk ihop utan att det vänder sig i magen. Det ska jag berätta mer om en annan gång...
 
Viktigt också är barnen, jag gillar jul och har alltid gjort. Jag gillar jul med barn ännu mer. 
 
Jullov känns också viktigt, sovmorgon, mysfrukost och att få rå sig själv några dagar. Tro mig, lärare behöver det. Tro mig också när jag skriver att det inte är ledigt vi har utan mer kompledigt. Alla lov (utom fem veckor på sommarlovet är inarbetad tid) är välkomna när man jobbar i det tempo man gör. 22 ungar med full fart från åtta till ett, ibland halv tre.
 
Det är julaftons morgon när detta läggs ut. Njut av hela dagen, eller hoppas du haft en skön julafton. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0