2017

Januari
Ganska mycket snö och kallt och ganska lite snö och slask. Ala kunde jag konstatera att hon fortfarande var dräktig efter sensommarens bukhinneinflammation. 
 
 
 
Jag hann med att rida lite och fick med Micke på Joar vid några tillfällen. Minns tydligt ett av dem när det var folk på isen med skridskor och spark. Aka plockade fram sin allra finaste tåspetsdans... Jag hoppade av. Joar körde expresslokvarianten med Micke.
 
 
Jag hittade tillbaks till pennorna igen, det var längesedan.
 
 
 
Februari
Läkemedelsbyte och det tog ett tag sen gick livet lättare igen. Lika dyrt den här gången. Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen. Vi bor i ett bra land.
 
Ungarna och Micke var med till Arlaloppet i Filipstad i snöoväder. Bussen körde fast och Micke och jag skottade och kastade på grus. Bra gick det tillsist och ungarna fick varsin medalj. 
 
 
Jag simmade en hel del och det är något jag verkligen gillar. Min typ av träning, mitt element.
 
Mars
Vardag och livet rullade på, tappade tänder och vad ska vi ha till middag? Vår i luften ena dagen och snö andra.
 
 
 
April
Det var då vi drog till fjällen på en vinstresa från MacDonalds. En härlig weekend där vi åkte slalom hela familjen. Ungar lär sig snabbt, det kan man ju konstatera. Mersmak kan man ju också konstatera...
 
 
Vi firade påsk med den obligatoriska skattjakten och med mormor och morfar. Ingen magsjuka i år...
 
 
Första fikapausen på altanen klarades av. Lika härligt varje gång.
 
 
 
Maj
Ljusa kvällar och har man en favoritmånad så är nog maj min. Nu blev det äntligen ett litet föl. Froste föddes och jag missade allt med en kvart tror övervakningskamera. 
 
 
 
 
Jag tror inte något annat i maj kan toppa detta. 
 
Juni
Ungarna avslutade skolan och var väl förtjänta ett härligt sommarlov. Jonathan hade lärt sig läsa och Jesper hade skrivit nationella prov i trean med härligt bra resultat.
 
 
Vi firade såklart skolavslutningen med glass vid Picasso.
 
 
 
Uppladdningen för bruksprov och tredje gången gillt började så smått. Froste fick snällt haka på både på ridturen och när vi tränade på att dra timmerkälke.
 
 
Midsommar firade vi med Wiviken-gänget och i år fick vi se oss besegrade. En härlig dag hade vi med massor av folk som drack öl, kämpade i femkamp och hade trevligt.
 
 
Sommarlov var så klart skönt och vi hann med en del bad, utevistelse och bus och mer skulle det bli.
 
Juli
Lata dagar i kojan hos mormor och morfar hade vi en hel del av. En och annan sväng på Vänern och bad, bad, bad!
 
 
Vi åkte också på årets andra resa, en vinst den med faktiskt och Åland var målet. Några härliga dagar på en ö som kändes bekant på många vis. Vi trivdes även om vädret var lite kyligt. Blodad tand vad gäller resor fick vi nog alla fyra.
 
 
Vi hann med både Örebro Open Art och Titanicituställningen också. Duktiga ungar som gick den långa vardringen bland alla föremål med lurar och lyssnade hela tiden. 
 
 
Augusti
Födelsedagar och bruksprov och skolstart.
 
 
Tak på altanen hann vi också med och att nyttja det, om och om igen. Få saker slår en middag under taket.
 
 
Många svampturer och mycket svamp. Ibland fick man bära hem skatterna i tröjan.
 
 
September
LEGOLAND, äntligen. Vi hade det fantastiskt bra och jag och Micke hade nog minst lika kul som ungarna. Vi tog Öresundsbron ner och Stenaline hem. Ett kort stopp strax norr om Fredrikshamn hann vi också med. En blåsig, kylig strand och själen andades in och ut och känslan av att vara hemma växte sig starkare för varje andetag. Hav, vatten och strandeller klippor. Jag hör hemma där.
 
 
 
Oktober
Oktober kantades av vardagslunk, lite för mycket jobb och en och annan ridtur. Jag tror inte jag skulle överleva utan häst som andningshål.
 
 
November
Det är så man ska gå i ide på riktigt. I år  tyckte jag ändå att det gick ganska bra jämfört med vad jag brukar tycka. Det är ofta i november som det blir lite mer av brasa, en bok eller något utvalt på tv:n. Med fiber i huset går det också lite bättre om man vill streama något.
 
 
Det märks också tydligt när det blir höst för då tar jag nästan inga bilder alls, inte med mobilen, inte med kameran... I ide som sagt, för sen, när det blir frost och fryser till, då blir bilderna fler igen.
 
I år däremot har vi fått lite nya besökare på tomten, en ekorre och några rådjur som kommer med jämna mellanrum. Trevligt!
 
 
 
December 
 
Nu börjar det känns lite mysigt igen, advent, julförberedelser, nedräkning till jullovet. I år har i som vanligt bakat lussekatter och fixat julgodis. Mer julgodis än nånsin i år faktiskt. Mycket kvar också...
 
Med årets sista bilder laddar jag för ett 2018 som jag hoppas blir bra. Häng med om du vill, jag finns här ett tag till.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilken härlig presentation av ert 2017.

2017-12-31 @ 09:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0