Här är det magiskt

Jag har världens bästa jobb, på riktigt. I mitt klassrum finns det 22 pigga, glada, goa ungar. Jag har de sista åren hittat en trygghet i mitt jobb, jag vet var i är och jag vet var vi ska och jag har en plan om hur vi ska komma dit. Mycket av den planen omfattar samarbete och samtal.
 
Det är en magisk känsla när man säger till 22 elever, prata kort med din bänkkompis om det här och ett lagom sorl bryter ut, man kan se deras engagemang, se hur de tar uppgiften på allvar och verkligen pratar med sin kompis om det. Å vet ni, det är klass 2-3 jag har. De är ganska små, men växer enormt i vissa uppgifter. Jag då, jag bara ler.
 
Sen förståss, det här en bara en liten, liten del av det fantastiska jobb jag har. Vi gör massor av annat också, lika kul och med samma engegemang och med samma allvar. Jag har världens bästa klass, igen! Jag bara får det om och om igen och om ett par veckor till, då är de ännu bättre.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0