Saker som ger lyckokänsla

Det finns en del saker som gör en så där lycklig inuti, på ett ganska barnsligt vis. En galopp på Ala gör det, det var för övrigt längesen nu, för längesen egentligen. Koltrasten om våren gör det, ni vet de där ljusa kvällarna när det sitter där i nån grantopp och visslar vårmelodier.

Jag får samma känsla ibland när det snöar, Häromkvällen skulle jag släppa in hästarna och det snöade. Kändes inget speciellt just då, men när strålkastaren på baksidan tändes och jag tittade upp, då kom den. Tusen flingor singlade ner i ljuset och bakom var himlen alldeles mörk. Lite av en svindlande känsla, lite lyckokill i magen. Jag borde antagligen stått där rätt länge.Bilden ger inte i närheten av samma känsla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0