Om resan är målet...

Jag har den här sommaren lätt försvunnit in i nya och gamla avsnitt av "Sommar" på P1. En härlig känsla, solen mot skinnet, ungarna hörs svagt genom lurarna och jag kan försvinna in i en annan människas värld och funderingar. Underbart! Man kan klippa gräsmattan med P1 också, det går både snabbt och enkelt då.

Jag lyssnade förut på Filip Hammar, en härlig resa genom uppväxt och upplevelser. Han berättade om en man som hade brutit med allt och alla för att uppfinna en ny tonskala. Han hade jobbat med det i 40 år. För honom var resan målet. Det där tycker jag är svårt, jag är rätt styrd av mål. Vägen till målet är ju bara vägen till målet liksom. Ju mer jag tänker på det desto mer dumt känns det. Man missar ju mer än halva livet så. Jo, jag lever ju vägen också, men jag missar säkert mycket. Jag måste nog bli bättre på att se resan som ett delmål i alla fall.

Image by KathrynW1 (License)
href='https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/'>License)
2016-07-21 @ 07:35:24 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0