Hål... Stora hål..

Ibland kommer allt på en gång typ och ibland lite hela tiden. Nu har det varit lite hela tiden rätt länge. Halt häst, inte gratis, rotfyllning, inte gratis, hornhinneskada på hunden, inte gratis, kraftig muskelsträckning på hunden, inte gratis. Pulka på bilen, inte så dyrt men jävla krångligt. Vinterdäck, inte gratis heller... Transformatorer till värmebaljan gick sönder, inte gratis. Veterinär med ytterligare hältutredning på måndag, inte gratis. Allt detta sammanlagt är säkert närmare 20.000 spänn. Jag har inte ens tagit med Mickes tandläkarbesök, två års studentliv, inköp av skidor till Vasaloppet... Det räcker, jag törs fasen inte räkna ihop allt. Kan det bara inte räcka nu? Eller trilla ner en tiotusen i huvudet, det vore så bra. Sparkapital är liksom inte oändligt. Vi ser botten på skattkista, pengarna i madrassen är slut.... Kom igen nu, ge oss lite medvind! Täpp till hålet i min plånbok.
Idag köper vi nog dessutom pendlarbil till Micke. Lånade pengar givetvis och ungefär nu fick jag ont i magen. Jo, det löser vi men var är de där 10 000 som skulle ramla ner på oss? Vad? Sarkastiskt? Jo, fast bara lite...
Bilden? Har lånat den från nätet. Stäm mig, skulle bara fattas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0