Man funderar

Två månader innan vi får besked om hur det ser ut. Pålagringar i kotan på prinsessan. Hur ser den prognosen ut, avelssto? Promenadhäst? Korv? Ska man börja se sig om efter en ny häst, funderar man ena stunden. Vad vill jag ha då? Ett föl eller en treåring? Nä, såklart inte, andra stunden. Har jag ens förstått ännu?

Också googlar man. Jodå, det finns de som lever som vanligt med en pålagrad kota, och det finns de som man dömer ut direkt. Jag hittar inget vettigt att läsa, bara åsikter... Åsikter skiter jag faktiskt i. Kommer jag kunna klättra upp igen och kanske skritta en runda, ta en kort trav och en kort galopp och sen gå hem, två dagar i veckan? Kommer hon fixa att bära en tung fölmage? För tro mig, ett är bergsäkert! Hon ska inte gå i min hage och ha ont.

Drömmen efter detta vore att kunna ha henne som skogshäst. Lugna turer någon eller kanske två dagar i veckan, gå sista biten hem och ta föl och då givetvis inte belasta henne när hon börjar bli rund om magen. Undra om det ens är en realistisk dröm... Hinner vi få till ett stamboksnummer? Kört prov nu givetvis. Eller blir det en luggtofs till i sadelkammaren?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0