Normalt?

Normalt är ett av de värsta ord jag vet. Vad är normalt och ännu värre, vad är onormalt? Ja men, det beror ju på...!! Det beror på vad som är normalt för dig, och vad som jag anser vara normalt. Vad samhället, utan att fråga, bestämt faller inom normen. För att ens kunna prata om vad som är normalt måste man först prata om din norm och min norm. Där kan jag dock tycka att det blir lite spännande, vad är normalt för dig, och är det samma för mig. Helt plötsligt för diskussionen en annan vändning, ett nytt värde en kanske ett nytt sätt att se på saker. En djupare förståelse och ett nytt sätt att se varandra på.
 
Nä fy, ta bort normalt. Vem vill vara det ändå? Normal, det måste väl ändå vara ett annat ord för tråkig? Eller? 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: eva

Från "Fyndhörnan"? hahaha Normalt? Nja

2015-01-07 @ 22:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0