Att vara mamma

Det där med föräldraskap är baske mig inte lätt. Förutom att servera mat, tvätta kläder och stå för allt det där som kallas omsorg ska man också fostra sina barn till vettiga människor som kan känna empati och har lite civilkurage. Just det, man ska som förälder också sköta sitt jobb på ett bra sätt.
 
Sen kommer det där jag tycker är svårt, allt man sköljs över med. Surfplattor är inte bra, Internet är farligt, man får inte äta för mycket av ditt eller datt. Vad behöver jag packa med i ungarnas väskor idag? Läsa för sina barn är viktigt, prata vardagsmatte är utvecklande och ska man välja lokalproducerat eller ekologiskt? Är det på onsdagar de har gympa? Insjöfisk i begränsad mängd, socker är skadligt och nu senast ska man äta frukt, bär och grönsaker av tre olika färger varje dag.
 
Vem, jag bara undrar vem som ens orkar allt detta? Var tog sunt förnuft vägen? Var tog "gör så gott du kan" vägen? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0