Atle

Nu har han ett namn, Atle blev det. Atle efter fornnordiskan, en sagokung i Eddan och efter en isbrytare. Det var svårt kan jag lova, men så här blir det!
 
Han är en nyfiken och trygg fölunge. Tre virvlar i pannan och en på varje sida om munnen. Ljusbrunblack är jag nästan säker på och mycket stadigare nu. Nu vill jag bara ha en stunds uppehåll så han kan få gå ut lite idag.
 
Pappa kom egentligen på namnet igår, över en kopp kaffe vid Café Pärlan i Kristinehans skärgård. Min pappa som blivit en hästpappa från att verkligen inte varit en. Han fodrar lunch om man ber, släpper in och ut om det krävs, han vandrade med Ala den natten hon hade kolik. Han funderar över beteenden, undrar, är nyfiken och frågar och klappar och bryr sig om.
 
 
Jag och Atle, Jesper tog bilden.
 

Kommentarer
Postat av: Majja

Fint namn på en vacker kille <3

Svar: Han är underbar! Du får komma ut och snonsa! <3
Marion J-B

2014-06-29 @ 11:13:55
Postat av: Carina (grannen på kullen)

Å, sickfina kort på killen :-)
Atle var verkligen ett toppen namn på godingen!
En fantastisk målning du fått på Ala och Atle förresten. Jag blev hänförd.

Kram Carina

Svar: Jag tyckte ärligt inte så mycket om det i början, men det har liksom växt. Goding ja... Nu är det mest rodeo.
Marion J-B

2014-06-30 @ 22:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0