Ett val

För ganska längesen gick ett tv-program  med en hundinstruktör på tv:n. Fredrik Steen, en riktigt bra instruktör som hjälpte till med problemhundar på olika vis och löste mycket med ganska enkla medel. I ett av programmen sa han att man måste tänka med hundar som med partners. Man kan antingen skrämma dem, härska, slå och rycka så att de inte vågar lämna en, eller så är man så där snäll, trygg, bra och trevlig att de väljer att stanna kvar, med koppel eller utan. Så där snäll att de kommer när man ropar, med en glatt viftande svans.
 
Oj vad jag är glad för vår viftande, röda svans som kommer glatt när man ropar. Det är lycka på riktigt.
 
 
Det är lite samma med Ala faktiskt, jag kan ropa hem henne i hagen, till viss del för att det ofta är mat när jag ropar. Ändå är det så att om jag skurar ur vattentunnan, mockar vindskydd eller av någon annan anledning är i hagen så väljer hon ofta att komma fram. Det är också lycka på riktigt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0