Äventyr och bus

I förrgår lastade jag två hästar och vi åkte söderut. Den ena lastade vi av på en 20 miljonersgård och lämnade där, i en fin grushage utan så mycket som ett spår av hästbajs. Jag undrar om hästarna på den gården ens bajsade, och om det gjorde det var det nog på kommando i en hink... Den andra målade vi rosa på den enorma fint grusade stallplanen, precis utanför stallkökets fina glasdörrar. Vad de som satt i det nya, fina stallköket, som var finare än mitt trodde, kan jag bara gissa. Efter oss lämnade vi några små rosa halvcirklar efter att vi nagellackat och slingat Ala. De måste trott vi var fullkomligt galna. 
 
Några mil senare lastade vi ur en prinsessa med rosa nagellack, rosa slingor i lugg och svans och med glittrande grimma och tiara. Minen hos Christina hade varit oslagbar. Jag missade dock den. Fan vet om vi inte är helt galna... Vi är nog det. Mer än lovligt.
 
Nu är hon betäckt och allt jag ber om är några tummar att hon tar sig. Det är snabba ryck i Halland kan jag lova.
 
 
Avslutningsvis vill jag bara än en gång konstatera, fjordfolk är det bästa som finns. Krymp Sverige, jag vill bo granne med stall Rubin och de fantastiska människor som finns där. Vi kände oss så välkomna, hälsade på vackra, vackra fjordhästar, vi sov så gott, vi åt jättegod mat, jag lärde mig dricka vin (!), vi skrattade så mycket. Hoppas att jag får tillfälle att bjuda igen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Christina Nord

Jag vill ochså krympa Sverige så jag kan träffa dig ofta ofta bästa Marion :)!

Svar: Vi gör det, tillsammans kan vi! :)
Marion J-B

2013-06-08 @ 09:30:35
URL: http://stuterirubin.blogg.se
Postat av: Kattis

Hahaha näe? gjorde ni verkligen det? :o :D fullkomligt underbart i så fall!!!

..och ja jag håller med om Rubin, goa trevliga människor :D

Svar: Klart vi gjorde det! :) På en trettiomiljonersgård gjorde vi en horsemakeover i rosa.
Marion J-B

2013-06-11 @ 07:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0