Vilka ögon krävs?

Vilka ögon krävs för att se det som händer? 

Hur ska vi stoppa det? Många ser samma mönster som då. Man börjar dela upp människor efter ursprung. Då var det efter religion. Förklara skillnaden för mig? Jag förstår inte. En människa är en människa. 

Såklart finns de som inte beter sig och som utnyttjar systemet. Det finns det otaligt med svenska människor som också gör.

Såklart finns finns det människor som begår brott och har en skev syn på medmänniskor. Det finns i Sverige också. De verkar dessutom bli fler… Det skrämmer mig!

Ska Sverige bli det land vi läser om i historieböckerna och förfasas över? Ska Sverige blir det människor i framtiden förundras över hur innevånarna inte kunde se vad som hände under näsan på?

Jag vill inte bo här om mitt land ska styras av en regering som skiljer på människor och människor. 

Bilden är tecknad av en tysk konstnär och publicerad i en tysk tidning. Varför kan inte människor se det?

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0