Vegetarian och jul

Jag saknar inte julskinka längre. 

Vad äter jag då? Skinka, köttbullar, pastej och prinskorv går ju bort.

Jag brukar försöka peta med det jag gillar. Julmat eller inte liksom… Ägghalvor är en favorit. I år petade jav med lite kokta morötter och brysselkål med salt och smält smör. Sill äter jag. I år hade en vi köpt varmrökt regnbåge. Gudomligt gott!  Jag köpte en god gräddost häromdagen och fick ett riktigt gott fröknäcke av mina fina elever med familjer. En vego-salami, även om jag i år ätit några skivor riktig salami. Vi får väl se om mage och leder slår bakut. Lite ugnsbakade rödbetor och fetaost fixade jag också, med flingsalt och honung. 

Nyår blir det nog traditionell plankstek. Jag kör nog en ost- och morotbiff.

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0