Jag gör det

Jag tvättar och spritar händer som en galning.
Hela tiden! 

Jag handlar på tider när trycket är lågt. Eller nä, Micke handlar oftast. Ensam, vi försöker minska möten med människor. Jesper gillar att följa med men nu får han hålla sig på hemmaplan.

Jag har valt bort att åka till Karlstad och fixa vinterkläder till ungarna. Det fick bli online. Jo, gynna lokala handlare borde jag kanske gjort... 

Vi umgås nästa uteslutande med människor vi annars träffar på jobb och skola. Jag har avbokat mer än en kopp kaffe med någon jag gillar. Ungarna får träffa klasskompisar, inga andra.

Jag förbokar om jag kan och hämtar färdigt liksom.

Jag håller avstånd. Andra gör inte alltid det, men jag försöker. 

Jag stannar hemma och håller ungarna hemma även med små symtom.

Jag tycker det är skit att inte kunna träffa människor som jag vill. 

Jag tycker det är skit när jag inte kan jobba fast jag bara är lite småskruttig.

Jag tycker det är skit att allt med Covid faktiskt. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0