Det är den tiden nu

Jag tappar alltid lite sugen när det mörka, leriga och blöta rullar in. Det är den tiden nu. Gegga i hela hagem, klafsigt och blött överallt. Jag avskyr det. Nu är det mest transportsträcka tills advent. Dagar när solen skiner är laddpauser för att orka in i mål. 
 
Detta har bara blivit värre på sista tiden. 
 
Jag har funderat på hur man kan göra det enklare och svaret är inte så konstigt:
1. Ät och sov (det fixar jag oftast, matlusten är väl lite si och så ibland men sova kan jag alltid).
2. Rör på dig (japp, inga problem där heller och jag tänkte öka lite nu för att bryta den där nedåtgående spiralen).
3. Ut och sug in dagsljus. (Jag gillar att vara ute så det fixar jag också)
4. På höstlovet blir det dessutom att öka utomhustiden. Kasper kommer få en lång morgonpromenad varje dag och så ska jag se om vi inte kan hitta på något lite extra kul, hela familjen.
5. Jag ska försöka rida lite också. Göra saker jag gillar.
 
Leriga hästben får illustrera skiten med höst. Jag tycker inte om lerga hästben, eller leriga hagar, eller lera över huvud taget. Ge mig lite frost och tjäle lite snabbt nu.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0